حقوق قضایی

حقوق قضایی
اطلاعات حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حقوق قضایی و آدرس hoghoughsabt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





حرفه پزشكي نوعي عبادت است

رئيس قوه قضائيه بر تقويت جنبههاي اخلاقي و ايماني در رابطه ميان پزشكان و بيماران تأكيد كرد و گفت: با توجه به حساسيت حرفه پزشكي در كنار تقويت نگاه اخلاقي و ايماني در روند معاينه و معالجه پزشكي، بايد حمايتها از پزشكان در قانون مشخص و مصرح باشد.

به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، آيت الله آملي‌لاريجاني در ديدار رئيس و اعضاي شوراي عالي سازمان نظام پزشكي، خدمت به بيماران در جامعه پزشكي را «نوعي عبادت» و موجب رشد و تعالي دانست و گفت: جامعه پزشكي ما جامعه متديني است و بر اين اساس توجه به ابعاد ايماني در رابطه ميان پزشك و بيمار بايد در بستر يك جامعه اسلامي تقويت شود.

 رئيس قوه قضائيه «تعامل با بيمار به عنوان يك انسان» را ملاك حرفه پزشكي در يك جامعه اسلامي و مبناي تفاوت آن با حرفه پزشكي در برخي جوامع غربي توصيف كرد و افزود: برخي انديشمندان غربي اذعان كرده‌اند كه گاهي در غرب نگاه به بيمار به مثابه نگاه به يك انسان نيست و تنها حرفه پزشكي و مناسبات فيزيكي و تخصصي آن مورد توجه است اما در يك جامعه اسلامي رسيدگي به بيماران با يك نگاه اخلاقي و ايماني است. آيت الله آملي لاريجاني خواستار ترويج اخلاق پزشكي مناسب با يك جامعه ايماني از سوي سازمان نظام پزشكي شد و تأكيد كرد: البته در كنار توجه به نگاه انساني و اخلاقي بايد نگاه ويژه و عميق‌تري به بحث پژوهش‌هاي پزشكي صورت گيرد. رئيس قوه قضائيه همچنين خواستار تقويت و توجه به تحقيق و پژوهش‌هاي پزشكي و پرهيز از نگاه آماري به پژوهش شد و گفت: به نظر مي‌رسد كه متوليان امر به وظايف خود در بحث پژوهش به خوبي عمل نكرده‌اند و در مجموع بايد گفت جامعه فرهيخته، دانشگاهي و حوزوي به حمايت قوي‌تري نياز دارد.

 آيت الله آملي‌لاريجاني افزود: قوه قضائيه در عين حمايت از مشاغل و حرفه‌هاي حساس و پرخطري مانند پزشكي چنانكه در بخشنامه اخير هم مشاهده مي‌شود اما معتقد است كه نبايد به مردم طوري القا شود كه پزشكان به دنبال ايجاد حاشيه امن براي خود هستند. رئيس قوه قضائيه همچنين خواستار تلاش و حضور بيشتر سازمان نظام پزشكي در حل و فصل اختلافات و دعاوي صنفي مربوط به اين حرفه شد تا اين اختلافات جنبه قضايي پيدا نكند.

 در اين ديدار رئيس سازمان نظام پزشكي در سخناني از حمايت‌هاي قوه قضائيه از جامعه پزشكي تقدير كرد.

 

 

کد: 84882
گروه: اخباررئيس قوه
نویسنده خبر: admin-maava admin-maava
ساعت: 01:08 ق.ظ



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, ] [ 21:5 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: